Help!desk

Geplaatst op februari 8, 2005 | Gearchiveerd onder Geen categorie | Reageer

helpdesk.gif

– Emmezeej goeinavend! Zegduma!
– Spreek ik met het MSC?
– Spriehkumieh!
– Sorry?
– Zegduma!
– Eh, ik heb een PC van jullie, zo’n Medion, van de Aldi, weet u wel, maar die maakt een vreselijk lawaai.
– Snormaal!
– Wat zegt u?
– Snormaal! Hedde nou eimaal! Heurt erbai!
– Een PC zoemt een beetje, dat weet ik, maar deze klinkt als een stofzuiger. Een stofzuiger vlak naast je hoofd.
– Beeit opstarduh? Snormaal!
– Nee, hij doet het voortdurend. Er is niet mee te werken, behalve misschien voor een dove.
– Snormaal! Moemeej leejre leejve!
– Wat zegt u?
– Zal drmee moede leejre leejve!
– Nou, dat dacht ik niet. Ik heb al eerder gebeld, een week na aanschaf, toen is hij opgehaald, onlangs kreeg ik hem terug, na bijna een maand, en het is alleen maar erger geworden. Bovendien hangt nu de zijkant los.
– Heddik nie gedoan! Ech woar nie!
– Daar gaat het niet om. Er is iets mis met dat ding, en dat zou ik graag opgelost zien.
– We kenda verda neksan doen!
– Wat zegt u?
– We kenda neksmurandoen!
– Ja sorry, maar dat kan ik niet accepteren. Dat ding is gewoon defect.
– Snie defect! Snie defect! Snormaal! Moemee leejre leejve!
– En er zit drie jaar garantie op, dus het lijkt me dat jullie dat moeten oplossen.
– Eis toch noagekeike? Ken dr neksmurrandoen!
– Misschien kunt u mij dan doorverbinden met iemand die dit wel kan oplossen?
– Spriehkumieh!
– Nee, want u lost het niet op. Uw chef, misschien kan ik die even spreken?
– Da kannie! Neems tullefoon nie op!
– Pardon?
– Sjef! Neemnie op! Nooit nie!
– Maar..?
– Ja, stade van te keejken ei? Za memmij moededoen!
– Ja maar u dóet niets.
– Klop! Der és neks antedoen! Wedde gepobeerd! Snéksantedoen!
– Aha, dus er is wel degelijk een probleem, alleen jullie krijgen het niet ópgelost.
– Nee! Snormaal! Ech woar! Moede mee lere leejve!
– Mag ik vragen hoe u heet?
– Tosser! Sjeng Tosser!
– En waar zit u, als ik vragen mag?
– Panningen! Kende Panningen? Schrekkelijk moei ier! Ech woar!
– Dat is toch ergens bij…
– Ezzin Lémburg! Kende Venloe? Da vlakbee! Schettrend woenen ier!
– Goed, Sjeng, het is me duidelijk dat jij me niet kan helpen, ik denk dat het tijd wordt dat je mij even doorverbindt met iemand die dat wel kan. Is er een ander nummer misschien, of een andere afdeling? Of moet ik met Aldi zelf bellen, zeg het maar.
– Kennie! Ech nie!
– Maar Sjeng, jij zit daar toch niet helemaal alleen?
– Ech wel!
– Sjeng Tosser in Panningen is de Nederlandse helpdesk van Medion?
– Hedde nie gedacht, ei?
– Eh nee.
– Toch estzoe! Duzze, ‘t speetmezeer meneer, mawe ken d’r verda neksandoen1
– Dus…
– Waddik zeg! De zal drmee moede leejre leejve! Ech woar!

medion-silent-kit.gif

Reacties

Laat een bericht achter